Opisy na Instagram – fajne opisy do zdjęć

Fajne Opisy do zdjęć na Instagrama

Podobnież dobrze zrobione zdjęcie zastępuje tysiąc słów. Instagram rządzi się jednak swoimi prawami i tam opis jest może nawet ważniejszy niż samo zdjęcie.

UWAGA! Zaktualizowaliśmy informacje w artykule o opisach do zdjęć w 2021 roku 🙂 Zapraszamy do przeczytania

I tak jest, zwłaszcza jeśli konto na instagramie ma służyć budowaniu wizerunku, marki i pozytywnych relacji z klientem. Wtedy chwytliwy i oryginalny tekst gra pierwsze skrzypce.

opisy do zdjęć

Opisy do zdjęć – dlaczego są ważne?

Trzeba zacząć od tego, że do reakcji obserwatorów, bardziej niż zdjęcie popycha sam opis. To bowiem opis tchnie życie w Twoje zdjęcie i sprawi, że oprócz obserwujących, znajdujesz też komentujących userów. Ile razy zdarzyło Ci się zaobserwować sytuację, że dobre zdjęcie nie zostało skomentowane, albo w bardzo nikłym stopniu? Może nawet to było Twoje zdjęcie? A teraz przeanalizuj to pod kątem opisu. Być może był, ale nie porwał userów, albo brakło go całkiem? Opisy do zdj pełnią jeszcze inną, bardzo ważną funkcję – określają kierunek, w którym zmierzasz. Wydaje Ci się, że wszyscy na zdjęciu widzą to samo? Nic bardziej mylnego. Wyobraźnia ludzka nie zna bowiem granic, podobnie jest z interpretacją. Nieopisane zdjęcie pobudzą więc wyobraźnię, ale w dowolnym kierunku. Natomiast fajne opisy pozwolą tę wyobraźnię kontrolować już przez Ciebie. Oczywiście nie wszyscy traktują opis jak świętość, ważne jest również zdjęcie. Większość jednak ulegnie właśnie Twojej sugestii.

Przykład jest poniżej.

Zdjęcie wyświetla się, kiedy np. w wyszukiwarce Instagrama wpiszesz „fryzjer”, w rzeczywistości jest reklamą biura podróży, skojarzeń jednak może być znacznie więcej, a zdjęcie nie ma żadnego opisu.

CHOOSE

Your Plan

Disk Space

Databases

Domains

Users

Email Accounts

Bandwidth

Support

Price


Kup 

lajki

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7 Support

22zł

za 1000


Kup

follow

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7 Support

32zł

za 1000


Kup 

komentarze

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7  Support

5zł

za 10

Fajne opisy do zdjęć powinny więc:

  • przyciągać uwagę,
  • ułatwić Ci przypisywanie zdjęć do właściwej grupy docelowej,
  • budować Twoją markę i wizerunek w sieci.

I dlatego są tak samo ważne, jak samo zdjęcie.

opisy na instagram

Opisy na instagram – kto będzie je czytał?

Oczywiście, że każdy, kto odwiedzi Twój profil. Tobie jednak zawsze zależy na kimś konkretnym. Opisy mają bowiem na celu przyciąganie właściwej grupy docelowej. Dlatego pisząc opis musisz wziąć pod uwagę:

  • do kogo kierujesz swoje słowa (płeć, wiek, zainteresowania, itp.),
  • dlaczego akurat te osoby chcesz zainteresować swoim produktem czy swoim zdjęciem,
  • jaki charakter ma mieć przekaz – humorystyczny, poważny, wstrząsający itp.
  • co odróżni go od konkurencji.

Twój opis musi być spójny ze zdjęciem, ale również z Twoim profilem. Fajne opisy na instagramie niewątpliwe porywają, zostają zapamiętane i kopiowane przez innych. Wiele agencji reklamowych czy firm stawia dziś na humor. Humor sytuacyjny pasuje niemal do każdej branży, musisz jednak mieć świadomość, że tak będą Cię zapamiętywać odbiorcy. Postaw sobie więc pytanie, czy właśnie tego chcesz?

Opisy do zdjęć na instagram – po początku Cię poznają

Początek jest bardzo ważny z dwóch względów:

–  decyduje o tym, czy ktoś czyta dalej,

– na instagramie pod zdjęciem widoczne są tylko trzy pierwsze linijki tekstu, reszta wyświetli się po kliknięciu na zdjęcie.

To od Ciebie więc zależy, czy ktoś rozwinie opis i będzie dalej czytał, a następnie komentował, czy pozytywnie oceniał.

Co powinno być na początku? Opcji jest kilka:

  • intryguj, a więc owiej nutą tajemniczości swoje zdjęcie i stopniuj napięcie. Np. jesteś fryzjerem i chcesz zaprezentować efekt keratynowego prostowania włosów. Wcale nie musisz zdradzać w pierwszym zdaniu, czego zdjęcie dotyczy. Wstęp może być bardziej enigmatyczny. Np. pod jednym ze zdjęć na instagramie znajdował się opis: „lubię takie metamorfozy”. Opis intryguje, by rozwinąć go dalej i dowiedzieć się, jaki zabieg został przeprowadzony. Można stworzyć bezpośredni opis z reklamą w tle, np. zapraszamy do koloryzacji. Takie zdjęcia jednak najczęściej nie mają zbyt wielu komentarzy, ale być może są świetną reklamą dla salonu fryzjerskiego. O tym jednak później.
  • określ, z czym przychodzisz. Jeśli prowadzisz butik i właśnie wprowadzasz nową kolekcję, to zaproś do skorzystania z promocji, czy obejrzenia nowej kolekcji. Fajne opisy tutaj to np. wyprzedaż szafy, kurtki na każdą pogodę z extra zniżką albo lato w zupełnie nowej odsłonie itd.
  • zaproś do dyskusji – komentarze i lajki to Twoje być albo nie być na instagramie. Dlatego pierwsze zdanie może być również pytaniem, np. co myślicie o tej fryzurze? Tego roku modne są takie kurtki, też taką założysz? Mój ojciec kochał motory, ja wolę iść do dobrej restauracji, a Ty? Coś, co sprawi, że ktoś oprócz obejrzenia zdjęć, poczuje impuls, by też je skomentować.

Rozejrzyj się. Zdjęć jest mnóstwo, ale fajne opisy na instagramie to naprawdę rzadkość. Przekonaj się też na własnym profilu, ile zyskujesz przez chwytliwe opisy i ile traciłeś, kiedy tych opisów nie było.

opisy do zdj

Opisy na IG – Stawiaj na oryginalność

W sieci znajdziesz mnóstwo opisów do zdjęć. Kusi, bo czytasz i sam stwierdzasz, że ktoś ma patent na fajne teksty na instagrama. Jednakże kopiując czyjeś treści, sam przestajesz być wiarygodny i oryginalny. Pomysłów na fajny opis do zdjęcia nie szukaj więc w sieci, tylko we własnej głowie. Jasne, że nie zawsze w danej chwili dysponujesz tysiącem różnych pomysłów, a czytając inne opisy masz wrażenie, że nic lepszego nie wymyślisz. Dlatego do opisów trzeba przygotować się nieco wcześniej. Copywriterzy, którzy są odpowiedzialni za chwytliwe slogany i hasła reklamowe często wiele pomysłów spisują na kartce – nie przyda się dziś, ale może nada się do wykorzystania jutro? Twoje hasło nie musi jednak być tak mocne jak Nokii, czy Nike, wystarczy, że:

  • ograniczysz ilość hashtagów do schludnego minimum – zbyt ogólne hasztagi ich zbyt duża ilość zniechęca do dalszego czytania,
  • dopasujesz hasło do odbiorców,
  • wprowadzisz element zaciekawienia.

Twoje opisy mogą być też zwyczajnie rzeczowe i opisujące charakter danego zdjęcia. Jeśli nic nie wpada do głowy, to nie kopiuj z internetu i nie zostawiaj zdjęcia bez podpisu. Możesz także wesprzeć się na profesjonaliście, który w ramach współpracy z Tobą, będzie dbał o merytorykę, oryginalność i poczytność Twoich opisów.

CHOOSE

Your Plan

Disk Space

Databases

Domains

Users

Email Accounts

Bandwidth

Support

Price


Kup 

lajki

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7 Support

22zł

za 1000


Kup

follow

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7 Support

32zł

za 1000


Kup 

komentarze

100% realne konta

szybka realizacja

brak fałszywych kont

prosty proces zakupu

anonimowość

bonus do zamówienia

24/7  Support

5zł

za 10

Obserwuj, co się dzieje z Twoimi zdjęciami.

Może się zdarzyć tak, iż mimo, że stworzyłeś fajne opisy, to zdjęcie nie cieszy się popularnością czy dużą ilością komentarzy. To znak, że być może gdzieś popełniłeś błąd. Jeśli Twoje zdjęcie ma również mało obserwujących, to być może źle dobrałeś grupę docelową. Jeśli obserwujących Ci nie brakuje, ale mimo to nie ma komentarzy, to musisz dopracować opis. Tutaj kłania się stara i często niezawodna metoda prób i błędów. Na każdego bowiem działa coś innego. Jeśli więc opisy do zdj na instagrama z zadanym pytaniem nie przyniosły rezultatu, trzeba postawić na inny sposób. Być może potrzebujesz kogoś, kto rozpocznie dyskusję i będzie prowokował do jej kontynuacji. To również dobry sposób, trzeba jednak uważać, by nie przesadzić. Dla Ciebie ważne jest, by nie tylko zainteresować produktem, ale również by odkrywać, dlaczego Twoje działania nie przynoszą zamierzonego rezultatu. Tego nie zweryfikujesz, wspomagając się tego rodzaju akcjami.

Uwaga, nie każdy opis na insta wymaga komentarza

Na koniec warto pamiętać też o jeszcze jednej ważnej kwestii. Opisy na instagrama są bardzo ważne, by właściwie tworzyć i budową swoją markę. To jednak nie oznacza, że tylko i wyłącznie ilość komentarzy czy obserwujących będzie przesądzała o trafności czy jakości Twoich opisów. Ktoś kto czyta Twój opis, może się nim zainteresować, wejść na Twoją stronę, czy skorzystać z Twoich usług, ale nie będzie Tworzył komentarza pod zdjęciem. Dlatego jeśli Twoje opisy do zdjec nie przynoszą komentarzy, to powinieneś sprawdzić, czy wpływają na rozpoznawalność Twojej marki bądź zwiększenie sprzedaży Twojego sklepu. Zweryfikujesz to, tworząc również właściwy opis, np. tylko dziś zakupy tańsze o korzystny 10% rabat. Zgłoś się do nas, by otrzymać specjalny kod rabatowy. Tego rodzaju opisy na instagrama są też dobrym sposobem na promowanie własnych produktów i ciekawych okazji. Tu jednak musisz postawić na inwencję i chwytliwość. Jeżeli jednak chodzi o promocję profilu na insta – opisy to nie wszystko, jednak prawdą jest, że chwytliwy, angażujący opis to bardzo ważny czynnik.

Kliknij tutaj aby zobaczyć nowy artykuł o opisach na insta!

Opisy do zdjęć na Instagramie w 2020

W 2020 wciąż skupiamy się na oryginalności. Powinniśmy stawiać na angażujące, fajne opisy, które sprawią, że współczynnik aktywności na Twoim koncie będzie wyższy. I tak na przykład opisy na insta dalej powinny angażować, ale oprócz nich, mile widziane są również tematyczne tagi. Nie powinniśmy jednak przesadzać z długością tekstu. Dobrze jest się również zastanowić przed dodaniem opisu do zdjęcia na instagramie, czy sami, jako odbiorcy, chcielibyśmy zareagować na zdjęcie z takim opisem. No i oczywiście opisy IG wciąż nie powinny być plagiatem, a czymś oryginalnym.

Instagram może być bardzo pomocnym narzędziem w marketingu i promowaniu własnej marki. Bądź kreatywny i zaintryguj nie tylko przez obraz, ale i przez słowo, a przekonasz się, jak łatwo zdobywać nowych klientów w mediach społecznościowych.

Tagged , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.