DM na Instagramie

DM na Instagramie

Czym jest DM na Instagramie?

DM – co to właściwie jest? Najprościej mówiąc, wysyłania wiadomości prywatnych na platformie społecznościowej Instagram. Z angielskiego Direct Message (skrót to DM) – można rzec, ze jest to po prostu wiadomość prywatna.

Jeżeli nie próbowałeś jeszcze ten funkcji – i nigdy nie wysłałeś DM na insta – to najwyższy czas. Jest to świetny sposób na kontaktowanie się ze znajomymi, ale także z obserwującymi oraz nowymi osobami na profilu.

Jak działa DM?

Wejdź w dany profil i kliknij przycisk pokazany na zdjęciu poniżej, żeby wysłać DM profilowi na instagramie.

Nie ma w tym nic trudnego. Większym problemem może być sposób przekazywania myśli przez DM oraz używanie DM w celach marketingowych.

Dlaczego DM’y są tak często i chętnie wykorzystywane przez firmy?

A to dlatego, że można:

  • nawiązać bezpośredni dialog z inną firmą lub konsumentem,
  • zwiększyć i ulepszyć doświadczenie i zaufanie Klientów, na przykład oferując im rabat w pierwsze kolejności,
  • zwiększyć zaangażowanie na profilu.

Wiadomości bezpośrednie można też dodatkowo upiększyć, dodając emoji do wiadomości, a także wplatając jakieś marketingowe hasztagi czy fajne opisy.

I mimo tego, że możliwość wysyłania takich wiadomości została udostępniona użytkownikom komputerów i telefonów dopiero w 2020 roku, to dosłownie w moment zyskała ogromną popularność.

Jak wysłać wiadomość prywatną na instagramie z komputera?

Wysyłanie DMa z komputera wygląda właściwie identycznie. Mała gwiazdka od nas*: interfejs serwisu non-stop się zmienia. Będziemy starali się aktualizować ten wpis. Jeśli zauważycie, że któraś metoda się zmieniła – dajcie nam o tym znać 🙂

Doskonały filmik o wysyłaniu DMów z komputera zrobił Szymon Wolny. Jego filmik znajdziecie poniżej.

Najciekawsze jest to, że filmik jest z 2019 roku – kiedy jeszcze normalnej możliwości wysyłania wiadomości z komputera nie było 🙂

Całkiem ciekawie to wyglądało, prawda? Trochę inaczej 🙂

Najlepsze praktyki wysyłania DM na instagramie

Co to DM już wiemy, jak je wysyłać i skorzystać z możliwości też – przyszedł czas na najważniejszą część tego poradnika. A właściwie najważniejszą dla marketingowców oraz firm 🙂

Obsługa Klienta jest bardzo ważna. Wysyłanie e-maili nie zawsze wydaje się nowoczesnym i szybkim rozwiązaniem, a zostawienie wiadomości na instagramie i szybka odpowiedź przez firmę zostawia z pewnością świetne wrażenie na Kliencie.

dm instagram

Nie wysyłaj DM’ów bezpośrednio z ofertą promocyjną. Jest to kiepska strategia marketingowa, bo ludzie często są nietargetowani i może ich to dodatkowo zniechęcić do podjęcia decyzji zakupowej.

Zastanów się nad stworzeniem chatbota. Mogłoby to korzystnie wpłynąć na współczynnik odpowiedzi, a Twoi Klienci mogą czasami szybko uzyskać odpowiedź na często zadawane pytania.

Odpisuj szybko. Ludzie nie lubią czekać. Pokaż, że zależy Ci na Twoich odbiorcach i Klientach.

Przejdźcie na Ty. Brzmi prosto 🙂 Ale dalej mnóstwo firm wysyła DM’y pisząc per Pan czy per Pani.

DM na instagramie to nie tylko wiadomości tekstowe

W wiadomościach prywatnych na Insta można robić wiele ciekawych rzeczy. Można przykładowo:

  • wysyłać filmiki,
  • wysyłać zdjęcia,
  • udostępniać relacje,
  • wysyłać wiadomości głosowe.

Jest to zatem świetna funkcja, która daje ogromne możliwości profilom prywatnym, profilom znanych osób, influencerom, ale szczególnie dla firm – jest to świetne narzędzie i każda firma powinna z DM’ów korzystać. Nawet witając nowych obserwujących krótkim opisem firmy i np. rabatem na pierwsze zakupy.

Do ilu osób można wysłać DM? Maksymalnie 15 za jednym razem, ale lepiej personalizować wiadomości. Pamiętaj też, że masowe wysyłanie DM nie jest dobre i można łatwo wyłapać tymczasową blokadę. Idź więc w jakość oraz personalny kontakt z Klientami, a nie w masowo wysyłane wiadomości, która albo do Klienta trafią, albo nie trafią.

Podsumowanie

Funkcja wysyłania wiadomości na instagramie może przynieść wiele dobrych rezultatów dla różnego rodzaju profilów. Wysyłaj je więc właściwie. Zadbaj o oprawę, regularność i spersonalizowanie wiadomości, a z pewnością poskutkuje to poprawą wizerunku profilu, marki czy też produktu, a pośrednio może nawet pomóc zwiększyć sprzedaż. Wysyłacie już DM’y? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.