InstaStories – Jak tworzyć ciekawe Instastory?

Czym jest i jak działa insta story? Wiele osób zastanawia się, czym dokładnie jest instastory, a także jak działają relacje na Instagramie. Warto się tego dowiedzieć oraz zapoznać z najważniejszymi aspektami tworzenia ciekawych stories.

Co to jest instastories?


Instastories to funkcja dostępna w aplikacji Instagram. Stories dosłownie tłumaczy się jako „historie”. Historie na Instagramie to materiały udostępniane na bieżąco przez użytkowników. Pojawiają się w sekcji stories i są dostępne jedynie przez dwadzieścia cztery godziny od pierwszego udostępnienia. Dzięki instastory możliwe jest bieżące relacjonowanie historii ze swojego życia lub funkcjonowania firmy, której profil się prowadzi. Obraz na Instagramie ma bardzo duże znaczenie. Dlatego największą popularnością wśród użytkowników cieszą się profile, które publikują spójne i kreatywne materiały, które są odpowiednio przemyślane. Story na Instagramie może stać się fantastyczną wizytówką każdego profilu.

Korzyści z instastory


Udostępnianie użytkownikom stories na Instagramie bez wątpienia ma szereg zalet. Przede wszystkim dzięki insta story możliwe jest budowanie lepszych relacji ze swoimi odbiorcami, którzy na pewno będą bardzo zainteresowani publikowanymi treściami. Dodatkowo dzięki instastories możliwe jest budowanie większego zaangażowania wśród odbiorców, a także wchodzenie z nimi w różne interakcje. Na story na Instagramie można na przykład zadawać pytania swoim obserwatorom lub robić im ankiety.

instastories

Dzięki tworzeniu atrakcyjnych treści dla użytkowników możliwe jest również zdobywanie nowych odbiorców, którzy chętnie zapoznają się z tworzonymi materiałami. W przypadku prowadzenia swojej strony internetowej możliwe jest kierowanie obserwatorów bezpośrednio na nią poprzez link w formie „swipe up”. Na Instagramie można stworzyć także sklep oraz linkować produkty z niego w story.

Archiwum story na Instagramie


Wiele osób zastanawia się, czy można powrócić do stories publikowanego na Instagramie na przykład kilka miesięcy wcześniej. Taka opcja jest oczywiście udostępniona dla użytkowników. W celu odszukania archiwum stories powinno się wejść na swój profil, rozwinąć menu znajdujące się po prawej stronie, a następnie wejść w zakładkę „Archiwizuj”. Po wybraniu tej opcji ukaże się archiwum relacji. Dodatkowo Instagram udostępnia dla swoich użytkowników również „kalendarz relacji”. Dzięki niemu możliwe będzie sprawdzenie, jakie story było publikowane konkretnego dnia. Jest to bardzo przejrzyste rozwiązanie, które ułatwia poruszanie się po aplikacji. Natomiast jeśli na stories była oznaczana lokalizacja to możliwe jest również sprawdzenie miejsc na świecie, w których tworzone były relacje. Opcja ta jest dostępna w postaci mapki stories.

Wyróżnione instastories


Standardowo stories znikają po dwudziestu czterech godzinach od ich opublikowania. Jeśli pragnie się zachować konkretne stories to możliwe jest zapisanie wybranych treści w specjalnej sekcji „Wyróżnione relacje”. Znajduje się ona na profilu użytkownika, bezpośrednio nad publikowanymi postami. Sekcja „Wyróżnione relacje” doskonale sprawdza się w przypadku chęci zachowania swoich ważnych materiałów, dzięki czemu użytkownicy będą mieli do nich stały dostęp. Wyróżnione relacje mogą mieć unikatowe okładki, które w prosty sposób będą opisywały zawartość materiałów. Najlepiej wybrać prostą grafikę, która będzie spójna z wyglądem całego profilu oraz znajdującymi się na nim materiałami.

Być może Cię to zainteresuje – stworzyliśmy jakiś czas temu oddzielny wpis o tym, jak oglądać instagrama bez logowania – warto przeczytać.

Jak zrobić ciekawe stories na Instagramie?


Użytkowników na Instagramie najbardziej interesują ciekawe treści, dlatego warto w przemyślany sposób tworzyć swoje instastory. W przypadku tworzenia insta stories bardzo istotna jest kreatywność twórcy, ponieważ to właśnie od niej w dużej mierze zależy efekt przygotowanych materiałów. Podczas tworzenia treści na Instagramie warto korzystać z szeregu funkcji dodatkowych, które są dostępne w aplikacji. Dlatego warto się z nimi zapoznać.

Funkcje po lewej stronie


Podczas tworzenia instastories na Instagramie warto korzystać przede wszystkim z funkcji, które dostępne są w panelu po lewej stronie. Wśród nich można wymienić następujące funkcjonalności:

  • utwórz, czyli kreator treści, dzięki któremu możliwe jest tworzenie materiałów na jednolitym lub cieniowanym tle,
  • boomerang,
  • poziomowanie, które umożliwia stworzenie idealnie prostych kadrów,
  • layout, czyli funkcja ułatwiająca tworzenie kolaży,
  • superzoom, który umożliwia uwydatnienie pewnych elementów relacji,
  • bez użycia rąk, czyli funkcja umożliwiająca nagrywanie bez używania rąk.

Funkcje w górnym panelu


Na Instagramie z powodzeniem można również korzystać z funkcji, które są dostępne w górnym panelu. Pojawiają się one już po dodaniu materiałów. Wśród konkretnych funkcjonalności w tym panelu można wskazać następujące:

  • zapisanie relacji, co umożliwia zapisywanie relacji na urządzeniu,
  • swipe up, czyli przeciągany w górę link, który umożliwia przekierowanie swoich odbiorców bezpośrednio na konkretną witrynę internetową,
  • filtry zmieniające obraz, których można używać podczas nagrywania stories,
  • wszelkiego rodzaju naklejki,
  • interaktywne gify,
  • sekcja muzyka,
  • kreator tekstu.

Aplikacja do instastories


Relacje na Instagramie można również tworzyć z wykorzystaniem różnego rodzaju aplikacji, które w tym przypadku są bardzo pomocne. Aktualnie w sieci można znaleźć wiele aplikacji, które ułatwiają pracę twórcom.

insta story

Dzięki nim z łatwością można tworzyć interesujące materiały video, dodawać muzykę do nagrywanych filmów, a także dodawać szablony do zdjęć oraz tworzyć ciekawe dla użytkowników animacje. Aplikacje do tworzenia instastories bez wątpienia pozwalają wyróżnić się twórcy oraz rozszerzyć swoje zasięgi i zdobyć nowych obserwatorów.

Unfold


Wśród często używanych aplikacji, które ułatwiają tworzenie stories na co dzień, można wskazać przede wszystkim takie narzędzie jak Unfold. Jest to aplikacja, która cieszy się bardzo dużą popularnością wśród twórców na Instagramie. Jest ona niezwykle intuicyjna, dlatego z łatwością korzysta się z niej na co dzień. W aplikacji Unfold można znaleźć liczne sekcje z szablonami, z których można korzystać do woli. Jedna sekcja szablonów jest darmowa, a jeśli pragnie się korzystać z pozostałych należy wykupić ich subskrypcję. Nawet dzięki wykorzystaniu darmowych szablonów możliwe jest tworzenie ciekawych grafik na Instagramie, które urozmaicą relacje. Dostępne szablony stworzone są w minimalistycznym stylu i są dość proste, dlatego dopasują się do stylu praktycznie każdego profilu.

Mojo


Kolejną aplikacją, która cieszy się dość sporą popularnością twórców na Instagramie, jest Mojo. Jest to aplikacja nieco podobna do Unfold, ponieważ również można znaleźć w niej wiele szablonów ułatwiających tworzenie treści w aplikacji Instagram. W Mojo dostępne są zarówno darmowe szablony, jak i opcje płatne. Oprócz tego w tej aplikacji można również znaleźć szeroki wybór naklejek, animowanych napisów oraz fontów, które z całą pewnością urozmaicą każde stories. Dzięki aplikacji do tworzonych relacji w postaci zdjęć lub filmów można dodawać także wybraną przez siebie muzykę, która dopełni tworzone treści.

Canva


Polecaną aplikacją do tworzenia treści na Instagramie jest również Canva, która charakteryzuje się dość szerokim zakresem działania oraz ma dostępne różne funkcjonalności.

aplikacja instastories

Canva to kreator grafik oraz prezentacji, który jest bardzo chętnie wykorzystywany przez grafików oraz twórców różnych treści wizualnych. Ze względu na szeroki zakres funkcji sprawdzi się nie tylko podczas tworzenia stories na Instagramie, ale także innych treści wizualnych. W aplikacji Canva można spotkać się z szerokim wyborem różnych szablonów, naklejek, a także fontów. Dla użytkowników dostępna jest darmowa baza, jednak możliwe jest również korzystanie z płatnych opcji dodatkowych, które są bardziej rozbudowane.

Story Art


Story Art to kolejna aplikacja, z której można korzystać podczas tworzenia story na Instagramie. W tej aplikacji można znaleźć ponad sześćdziesiąt kolekcji materiałów, które charakteryzują się wyjątkową spójnością. Dzięki nim możliwe jest tworzenie zarówno statycznych instastories, jak i materiałów filmowych, animowanych, a także interaktywnych. Główną zaletą tej aplikacji jest bardzo bogata biblioteka różnych materiałów. Jednak możliwe jest w niej tworzenie także swoich własnych szablonów, które będą dostosowane ściśle do preferencji. Story Art, podobnie jak inne aplikacje tego typu, dostępna jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Dzięki temu użytkownik może wybrać opcje, z których pragnie korzystać podczas tworzenia relacji na Instagramie.

Jak uatrakcyjnić stories?


Wielu twórcom zależy na tworzeniu interesujących instastories dla swoich odbiorców, dlatego warto zadbać o ten aspekt i dowiedzieć się, w jaki sposób możliwe jest uatrakcyjnienie tworzonych przez siebie insta story.

apka do instastory

Przede wszystkim warto umieszczać w instastories wszelkie materiały aktywizujące użytkowników. Mogą to być na przykład quiz, ankieta, a także okienko z pytaniami. Oprócz tego doskonale sprawdzą się różne materiały, które przykuwają uwagę odbiorców. Wśród nich można wskazać na przykład interaktywne gify, które na pewno zainteresują użytkowników. Dzięki wykorzystaniu stories możliwe jest także skierowanie użytkownika do posta, co spowoduje zwiększenie jego zasięgów. Do udostępnionego posta można dołączyć CTA, zarówno w postaci tekstu, jak i gif’u. Możliwe jest także ukazanie posta w postaci zagadkowego materiału, który na pewno zainteresuje odbiorców i skłoni ich do zapoznania się z nowymi treściami.

Praktyka czyni mistrza


Podczas tworzenia relacji na Instagramie bardzo istotną kwestią jest nieustanne ćwiczenie, ponieważ praktyka czyni mistrza. Warto rozwijać swoje umiejętności oraz korzystać z różnych dodatkowych funkcjonalności podczas tworzenia instastories. Dzięki temu możliwe będzie tworzenie kreatywnych treści, które bez wątpienia będą zwiększały zaangażowanie odbiorców na profilu. Można eksperymentować z narzędziami udostępnianymi przez aplikację Instagram, ale także korzystać z różnych aplikacji zewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.