Jak prowadzić Instagrama i robić jeszcze lepsze zdjęcia?

Jak prowadzić Instagrama i robić jeszcze lepsze zdjęcia?

Twoje konto na Instagramie ma sporo Followersów, ale mimo to nie osiągasz postawionych sobie celów? Zwróć większą uwagę na zdjęcia, które publikujesz i przeczytaj kilka porad, jak odnosić sukcesy na Instagramie.

Jak prowadzić instagrama, by przyciągać uwagę innych?

W Stanach Zjednoczonych każdy, kto myśli o własnym biznesie nie wyobraża sobie funkcjonowania bez strony internetowej, dobrej promocji i konta na Instagramie. Ta platforma bowiem miesięcznie gromadzi aż 800 000 aktywnych użytkowników. I to jest chyba najlepszy argument, by chcieć też należeć do tej społeczności. Okazuje się jednak, że założenie konta i opublikowanie zdjęć to jedne z tych najprostszych czynności, ale niestety wcale niegwarantujących późniejszych sukcesów. Trzeba bowiem wiedzieć jak prowadzić instagrama, by inni często i chętnie odwiedzali nasz profil, a także interesowali się naszymi produktami czy usługami. I tutaj wracamy do początku, czyli zakładania konta, a bardziej do jego profesjonalnego stworzenia. Instagram bowiem tworzą zdjęcia, ale musisz pamiętać o ważnej rzeczy. O tym, co będzie się kryć za zdjęciami i co przeczyta o Tobie użytkownik, jeśli odwiedzi Twój profil.

O czym więc musisz pamiętać prowadząc konto na instagramie?

– o Twoim biogramie – czyli bio na Instagramie, czyli o wizytówce. Jeśli kogoś zaciekawią Twoje instagramowe zdjęcia, to wejdzie na Twój profil, chcąc otrzymać więcej informacji. Tutaj ważne będzie, co znajdzie w biogramie. Stworzenie bio nie jest jednak takim prostym zadaniem i nie tylko dlatego, że musisz spiąć się na wyżyny kreatywności i wymyśleć coś oryginalnego i chwytliwego, ale również, dlatego, że Instagram zapewni Ci na to jedynie 150 znaków. Musisz więc ująć dosłownie w kilku słowach, to co chcesz przekazać innym. Jak to zrobić?

– podziel biogram na kilka linijek i w każdej wpisz inną informację o sobie,

– masz mało miejsca, więc w jednej z linijek wpisz adres swojej strony www czy profilu na facebooku,

– określ, czym się zajmujesz albo, co chcesz zaprezentować – nawet jednym słowem,

– zaznacz, kogo możesz zainteresować, albo kto jest Twoim potencjalnym odbiorcą.

To jest przykładowy biogram sklepu z jeansami:

SHOP F


Cool jeans for cool girls
Feito em SP para todo o Brasil ?  (tu strona internetowa)

To natomiast  jednej z trenerek Fitness

Barbara S


?‍♀️Fitness freak ? personal trainer?
Italian teacher ️?Photomodel?
?Travels lover
…if you can dream it, you can do it! ?

 – niech Twój bio żyje i zmienia się wraz z Twoim profilem! To dobre miejsce na wprowadzenie info na przykład o promocjach, czy ciekawych wydarzeniach.

Pamiętaj: jeśli chcesz, by Twój zasięg był bardziej globalny, biogram napisz w języku angielskim!

Instagramowe zdjęcia – zacznij od profilowego!

Niektóre konta cieszą się dużą popularnością, mimo, że mają jedynie kilka tysięcy followersów. Taki efekt można osiągnąć właśnie przez dobrze przemyślane prowadzenie konta na instagramie. Ważna jest harmonia, autentyczność i pomysłowość. Jeśli już zostało stworzone bio, to czas na zdjęcie profilowe. Zdjęcie na insta nie musi być zrobione przez profesjonalnego fotografa. Jednak ważne jest, by:

– było ciekawe,

– dopasowane do Twojego profilu,

– a do tego miało dobrą rozdzielczość.

Liczy się też pomysł. Możesz więc wykorzystać naturę, zdjęcia w tle czy uchwycić ciekawe momenty, by inaczej zaprezentować swój produkt czy siebie. Tu świetnym przykładem jest jedno ze zdjęć producenta zegarków. Gdzie na pierwszym planie króluje romantyczna, dość sentymentalna sceneria. Akcentem drugiego planu są właśnie zegarki. Trzeba jednak panować nad proporcjami, tak by użytkownik dostrzegał również ten drugi plan zdjęcia.

Oprócz ciekawego tła, zwróć też uwagę na parametry techniczne:

– światło,

– wyrazistość,

– piksele.

Autentyczne historie, czyli jak prowadzić instagram nie tylko obrazem, ale i słowem

Uwagę przyciągaj nie tylko obrazem, ale i słowem. Tu potrzebujesz jednak czegoś więcej niż zwykłego, czy nachalnego zachwalania produktów bądź opisywania usług. Potrzebujesz ciekawych historii, które wciągną w Twój świat innych followersów.

To mogą być historie z Twojego życia.

Pasować będą tutaj historie związane z tym, co robisz.

To mogą być wreszcie zasłyszane historie.

Ważne, by były naprawdę autentyczne, ciekawe i co ważne niezbyt długie. Naturalnie kilka zdań to również za mało, szanuj jednak czas innych użytkowników. Historie dodawaj regularnie, tak by wzbudzać zaufanie followersów i nawiązywać z nimi cały czas kontakt.

Jak robić zdjęcia na isntagram, by przyciągać uwagę?

Niezależnie czy Twoim sprzętem jest aparat w telefonie komórkowym, profesjonalna lustrzanka, czy zwyczajny „pstrykacz”, za każdym razem masz szansę zrobić dobrej jakości zdjęcie, a dodatkowo dzięki darmowym programom komputerowym, możesz je cudownie dopracować graficznie. Jeśli masz konto na instagramie, to automatycznie musisz robić więcej zdjęć, by mieć potem, z czego wybierać.

Robiąc zdjęcia pamiętaj o:

– pierwszym planie. Twoje zdjęcia na instagrama muszą mieć jakiś temat. Tematy, który będzie kompatybilne z Twoim profilem, ale jednocześnie będą za Ciebie opowiadać konkretną historię. To nie znaczy, że zdjęcia muszą być za każdym razem ze sobą spójne, ale musisz mieć na wszystko jakiś pomysł.

– dopracowaniu zdjęcia. Nawet w telefonie znajdziesz narzędzia do profesjonalnej obróbki zdjęcia. Możesz bawić się światłem, kolorami, czy akcentowaniem poszczególnych motywów

I znów kilka słów jeszcze o hashtagach

Można powiedzieć, że bez hashtagów Twoje konto nie ma większych szans na zaistnienie. Dlatego każdy wpis, każde zdjęcie musi być opatrzone właściwymi hasztagami. Pamiętaj:

-by nie używać tylko tych najbardziej popularnych. Musisz zaistnieć na tle ogromnej konkurencji. Jeśli w tym samym czasie dodanych jest kilkanaście zdjęć, oznaczonych tymi samymi hashtagami, to niestety szybko zginiesz w ich tłumie. Nie taki jednak masz cel, prawda? Czasem więcej polubień zyskasz przy użyciu mniej znanego hashtagu.

Zdjęcie na insta może mieć kilka a nawet kilkanaście hashtagów. Nie przesadzaj jednak z ich ilością. Zaakcentuj kilka elementów, ale również dodawaj hashtagi, które pomogą ci zdobywać nowych Followersów.

– by śledzić listę też zbanowanych haseł i unikać ich na swoim profilu.

Oczywiście w promowaniu zdjęć pomocni są też followersi, dzięki którym Twoje zdjęcia mogą być popularne i dostępne dla szerszej społeczności. Tu jednak wracamy do atrakcyjnego bio i autentycznych historii. Miej na uwadze, że followersa musi zainteresować coś więcej niż tylko zdjęcie, by chciał zainteresować tym również innych użytkowników.

Instagram daje możliwości rozwinięcia skrzydeł, ale nic za darmo. Jeśli chcesz być atrakcyjny, zauważalny i „znany”, to musisz być też ciekawy, niebanalny i wyjątkowy. To zapewnią Ci dobre zdjęcia na insta, autentyczne historie i aktywność Twojego profilu. Zatem do dzieła!

Tagged , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.