Najpopularniejsze hasztagi na Instagramie w 2019

Najpopularniejsze hashtagi

Media społecznościowe to istna trampolina dla każdego, kto chce zaistnieć w szerokim
świecie. Miejsce spotkań tysięcy osób jest wręcz idealnym do promowania własnych
produktów czy marek. I tak jak wędkarze używają echosondy, by odnaleźć wielkie ławice
ryb, tak w mediach społecznościowych pomocne są hasztagi. Wystarczy do słowa dołożyć
jeden znaczek, by i do Twojej marki docierały zainteresowane osoby. Sprawdź, jakie w 2019
roku są najpopularniejsze hashtagi.

Jak korzystać z hashtagów i gdzie ich używać?

Znajomość najpopularniejszych tagów niewiele da, jeśli użyjesz ich niewłaściwie.
Teoretycznie wystarczy, że przed konkretnym słowem dodasz znaczek #, by zwiększyć jego
siłę i przekaz. Najważniejszą zasadą jest, by między znakiem a wyrazem nie stawiać spacji.
W przypadku hashtagów wielowyrazowych, słowa również piszemy bez spacji, a dla lepszego
efektu estetycznego każdy wyraz zaczynamy dużą literą.
Co jednak ważniejsze, to dopasowanie hasztagów do swojego przekazu, w taki sposób, by
unikać spamowania. Owszem kusi by popularne hashtagi na insta dodać do swojego zdjęcia
czy postu, mimo że nie są one związane z myślą przewodnią. To może jednak odbić się
niekorzystnie na naszym wizerunku. Dobrze, jeśli hashtagi są krótkie i czytelne. Polskie
słowa wpisujemy bez polskich znaków, ale jeśli chcemy zapewnić sobie bardziej globalny
zasięg, to lepszy efekt będzie, jeśli np. zamiast pies wpiszemy dog, a zamiast dziewczyna girl
itd.


Niezależnie czy oprzemy się na badaniach i ekspertyzach, czy zwyczajnie prześledzimy
media społecznościowe, szybko zorientujemy się, że hashtagi najlepiej sprawdzą się na:
– twitterze,
– linkedin,
– instagramie,
Hashtagi można dodawać do profilu, do postów, lub do zdjęć. Tutaj ważna jest ilość
hashtagów. Każdy serwis ma w tym przypadku własne regulacje i najlepiej przetestować to
osobiście. W przypadku instagramu dobrze jeśli nie jest ich więcej niż 30, choć wystarczy, że
w jednym poście zamieścimy pięć hashtagów, by zapewnić sobie również odpowiedni
przekaz. Twitter pozwala na użycie tylko dwóch hashtagów na jeden post. Hashtagi można
też dodawać do informacji na swojej stronie internetowej. To popularna forma stosowana np.
przez wydawnictwa. Na okładce zamieszczony jest chwytliwy hashtag instagram. Dzięki
temu czasopismo czy gazeta jest świetnie wypromowana w mediach społecznościowych,
przez użytkowników, którzy dany haschtag dodają potem do rozmów czy komentarzy.
Hashtag np. z nazwą marki bądź lokalu można więc dodać na swojej stronie, by użytkownicy
sami rozpowszechniali markę w mediach.

hasztagi

Popularne hashtagi w 2018 roku

Hasztagi to dobry sposób na promowanie własnej marki, produktów, swojego bloga czy
dodawanych zdjęć. Jednakże nieumiejętne stosowanie tej zasady może prowadzić do
odwrotnego skutku – na instagramie możesz dostać shadow ban. To moment, w którym
serwis w szybki sposób odetnie Cię od wszystkich followersów czy obserwatorów. Do takiej
sytuacji może dojść, nie tylko kiedy użyjesz hashtagu z zakazanej listy, ale również jeśli zbyt
często będziesz sięgać po ten sam hasztag do zdjęć czy postów.
Jakie najpopularniejsze hasztagi zwiększą Twoją sprzedaż i wspomogą promocję marki?
Im bardziej popularny hashtag, tym większa szansa, że imponująca grupa fanów i
zainteresowanych osób dotrze do Twoich treści i zdjęć. Niezależnie czy interesują Cię
hashtagi na selfie, czy dla lepszego promowania Twojej marki w sieci, to z tymi tagami
zapewnisz sobie dobre wejście:
#love (1 516 394 231 postów),
#photooftheday (633 551 094 postów)
#fashion (631 347 670 postów),
#beautiful (557 179 380 postów),
#happy (497 860 882 postów),
#cute (486 583 996 postów).
Hashtagi służą też do lepszej komunikacji, dlatego te najpopularniejsze, np.:
#like4like (481 984 322 postów) zastosuj jeśli chcesz, by autor polubianego przez Ciebie
zdjęcia, również odwdzięczył się likiem,
#instagood (932 066 831 postów), – zarezerowane dla artystycznych, publikowanych na
instagramie zdjęć,
#followme (461 759 264 postów) stosuj się, jeśli chcesz przyciągnąć grupę nowych
obserwatorów,
#tbt (469 745 824 postów) – to umowny hashtag, pod którym w każdym czwartek
publikowane są zdjęcia z przeszłości.

Hasztagi – w jakim języku?

Jak widać, lista popularnych tagów jest długa, ale prawie wcale nie ma na niej polskich
wyrazów.

Jeśli więc chcesz zwrócić uwagę na zdjęcia, zaakcentować danie dnia, wyszczególnić wpis,
poświęcony np. dzieciom, czy znaleźć grupy, zainteresowane muzyką, to najlepszy efekt
osiągniesz stosując hashtagi:

#photo (254 389 185 postów),
#music (241 483 061 postów),
#sun (213 446 777 postów),
#beach (211 516 945 postów),
#dog (209 059 570 postów),
#sunset (205 246 749 postów),
#makeup (215 255 022 postów),
#sky (192 625 586 postów),
#hair (173 516 956 postów),
#model (192 071 470 postów),
#pretty (162 210 190 postów),
#cat (169 039 790 postów),
#motivation (177 548 666 postów),
#swag (146 977 640 postów),
#girls (153 338 435 postów),
#cool (145 938 819 postów).
Hashtagi to nic innego jak umowny język, dzięki któremu możesz zdobyć renomę, zwiększać
ilość polubień i chwalić się szerokim gronem fanów i zwolenników. Musisz jednak uważać,
które hashtagi wykorzystujesz. Z tych najbardziej popularnych zastosuj właśnie te, jeśli:
– chcesz, by ktoś dał Ci polubienie za polubienie. Wtedy dodaj podobnie jak #like4like –
#followforfollow (208 243 104 postów),
– jeśli chcesz by Twoje zdjęcie było podpisane jako najlepszy moment dnia, to zastosuj
haschtag #bestoftheday (183 167 876 postów).
– również do zdjęć, takich naturalnych, ale rewelacyjnych, idealny jest #vsco (184 861 554
postów),
– jeśli masz restaurację i do swoich klientów chcesz przemówić za pomocą silnie
oddziałujących na zmysły zdjęć, to tylko z hashtagiem #foodporn (187 534 671 postów).

Co się stanie, jeśli użyjemy polskiego języka? Wystarczy sprawdzić. Np. beach na
instagramie ma 211.517.572 postów, a słowo plaża niecałe 600.000. Podobnie jest z również
popularnymi hashtagami:
#girl (342 131 600 postów),
#baby (152 623 522 postów).

Wnioski więc nasuwają się same.

Jeśli jednak zastanawiasz się jakie hashtagi na insta będą najbardziej idealne dla Ciebie, to
musisz też pamiętać, że ważne jest dopasowanie słów do Twojej branży, jak i miejscowości.
Dlatego zanim chętnie sięgniesz po kolejne najpopularniejsze hashtagi, jak np.:
#style (368 401 418 postów),
#fun (334 357 064 postów),
#travel (372 960 859 postów),
#smile (312 917 355 postów),
#food (320 891 322 postów),
#instalike (312 329 189 postów),
#family (304 633 421 postów),
#fitness (321 298 550 postów).
To pamiętaj, że na serwisie instagram hasztagi możesz dopasować także samodzielnie. W tym celu
pomocna jest wyszukiwarka, gdzie wpisując interesujące Cię słowo, uzyskasz informacje na
temat popularnych określeń w serwisie, wraz z ilością postów. To dobry sposób również na
weryfikowanie, czy np. dodanie lokalizacji zwiększy czy zmniejszy ilość postów.

Oprócz hashtagów, ważne są też polubienia.

Pod względem marketingowym dla firmy ważne są dwie kwestie:
– firma jest dobrze wypromowana na rynku,
– cieszy się dużym zainteresowaniem i dobrą opinią.

Dziś ważniejsze niż komentarze i referencje są właśnie tak zwane lajki, które na instagramie,
twitterze czy na facebooku mają ogromną moc. Hashtagi służą temu, by poprzez docieranie
do interesującego nas grona, między innymi zdobywać polubienia. Dlatego, jeśli właśnie
nagrałeś interesujący film i opublikowałeś go na You Tube, zamieściłeś ciekawe zdjęcia na
Instagramie bądź rozpocząłeś ciekawą rozmowę na Twitterze, to potrzebujesz polubień, które:
– budują Twoją pozycję na rynku,
– zwiększają zaufanie,
– przekonują do Ciebie przyszłych kontrahentów, klientów czy konsumentów.

Nie masz jeszcze lików? Sprawdź nasza ofertę! Zrobimy wszystko, abyś był zadowolony, a Twój profil był mocno wypromowany.

Tagged , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *